Thursday, January 15, 2009

LAWAK INTERNATIONAL


Dengan Nama ALLAH yg Maha Pemurah lagi Maha Pengasih... erm,cerita ni saya baca dari msg yg diforward oleh kawan saya.Bayangkan benda ini berlaku pada kita..... Suatu hari pada masa Sembahyang Jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah... tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun...lalu salah seorang lelaki tu bertempik "Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu". Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri.... daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Iman tu... Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat". Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah....Sekian. Macam mana, adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas??? Selain terhibur, sama2 lah kita fikir...




erm,teringat persoalan sahabat saya,"zah,klo negara yang bukan tanah air kita kena serang n ko ade kat situ...ko nak balik msia smbung blaja ke nak stay n same2 berjuang?"...susah juga nak jawab,tp saya akan jawab sekiranya keadaan itu berlaku...(seorang perancang masa hadapan yang kureng)...persoalan yg saya lemparkan untuk diri sendiri..apa guna belajar jd doctor jika x suka berkhidmat untuk org ramai...wallahualam....

3 comments:

  1. lawak yg berhikmah...=) btw, sape tny ko soklan tu??...mcm kenal je...ahaha...

    ReplyDelete
  2. hahahha...adelah kwan aku yang dok kafr zind dok tnye...=)

    ReplyDelete
  3. begitulah...dlm stp kejadian rupanya diuji keimanan kita.walau pada hal2 sekecil mana pun..berusaha memilih utk membuktikan iman kita...:)

    ReplyDelete